Webshop marketing

Webshop marketing

Run jij een webshop? Dan weet je waarschijnlijk als geen ander hoe belangrijk het is om verkeer te genereren naar je online winkel. Dat is waar het begint en eindigt. Maar het runnen van een webwinkel kost al genoeg tijd op zichzelf, en misschien kom je erachter dat je weinig ruimte in je agenda hebt voor je eigen webshop marketing. Deze marketing is juist hetgeen dat ervoor zorgt dat je meer conversies behaalt. Hier wordt uitgelegd waarom webshop marketing de hoeksteen is van je webwinkel.

Wat houdt webshop marketing precies in?

Stel, je hebt een webwinkel, maar je behaalt niet veel bezoekers op je site. Daardoor draai je ook niet veel omzet. Als je investeert in goede webshop marketing, zul je zien dat dit getal exponentieel groeit, en dat je een marktleider kunt worden in jouw verkoopgebied. Er zijn een aantal zaken die je met webshop marketing kunt bereiken, zoals een algehele strategie uitzetten, het gebruiken van Google Analytics om te kijken wat er precies fout gaat, het verkeren van nieuw verkeer en conversie, en retentie marketing.

Uit handen geven

Als je webshop marketing overlaat aan de mensen die ervoor opgeleid zijn, zul je merken dat je er zelf ook beter van wordt. Er zijn verschillende opties. Je kunt ervoor kiezen om veel zelf nog te doen of je kunt ervoor kiezen om het helemaal uit handen te geven. Het is bijvoorbeeld mogelijk om vrijblijvend advies aan te vragen voor één keer en het daarna zelf te doen. Of start een langer durend plan om je webshop tot een hoger niveau te tillen. Wat je ook doet: met webshop marketing bereik je de omzet die je verwacht en meer.

Zoekwoorden en adverteren

Het allerbelangrijkste van webshop marketing is dat je ontdekt waar het hiaat ligt in je business. Waarom converteren mensen bijvoorbeeld niet? Het kan zijn dat ze de bestelknop niet eens kunnen vinden op je pagina. Dit zijn dingen die zelf lastig te ontdekken zijn. Geef je webshop marketing uit handen en je krijgt hier advies over. Bovendien kun je met de webshop marketeers in overleg over welke onderdelen van je winkel je kunt gebruiken om het maximale rendement te behalen. Zo kan het zijn dat veel mensen zoeken op een bepaald zoekwoord zoals ‘design lamp’. Daar valt dan winst te behalen. Ook kun je gaan adverteren op ‘design lamp’ om te zorgen dat je gerichte bezoekers op je site krijgt die al een aankoop willen doen.