De drie voordelen van managed live chat voor een onderneming

Wist je dat 63 procent van klanten zeggen terug te willen keren naar een website als die een managed live chat functie heeft? Of dat 83 procent van de klanten klantenservice nodig hebben wanneer ze aan het online shoppen zijn? Als je toekomstige klanten wil binnenhalen, kan je er maar meteen bovenop zitten. Zo kan je leads genereren en klanten aan je vinden. Het is simpel door een managed live chat op je website te installeren. Het is tegenwoordig 1 van de effectiefste manieren om je merk te verkopen en belangrijke data te verzamelen. Klinkt indrukwekkend toch? Hier zijn een paar van de voordelen die een managed live chat voor je onderneming kan opleveren in 2018. Ben je er klaat voor?

1. verbeter de online klantervaring

Ook al heb je het beste product of de beste service in de wereld. Je onderneming komt niet ver zonder klantenservice. Of dat nou per telefoon of email is, het is erg belangrijk je klanten tevreden te houden en te weten waar ze tegenaan lopen. Hoe sneller je daar achter bent, hoe eerder je de problemen kunt oplossen. En dat zorgt voor een tevreden klant. Een tevreden klant is een loyale klant. Daarom is een managed live chat functie zo belangrijk op je website. Dan kan je snel de informatie verzamelen die je nodig hebt.

2. Managed live chat diensten zijn snel en handig

Het voordeel aan een managed live chat op je website is dat het snel is. Je klanten hoeven niet uren in de wachtrij te staan aan de telefoon, of te wachten op een antwoord op hun email. Nee ze krijgen direct iemand die ze te woord staan en het probleem kan snel opgelost worden. Veel klanten vinden chatten ook fijner dan iemand per telefoon te woord staan., aangezien sommige mensen telefoonvrees hebben. Dat is nog een groot voordeel van een managed live chat service.

3. Managed live chat is goedkoper.

Volgens studies vinden 90% van klanten chatten een fijne vorm van klantenservice. Het mooie eraan is dat het ook een stuk goedkoper is dan allerlei personeel in te huren die in een callcenter moeten zitten om klantvragen te beantwoorden.

Zo zie je maar; er zijn genoeg redenen om voor een managed live chat te kiezen op je website. Het is makkelijk, goedkoop, goed voor de klantervaring en je onderscheidt jezelf van de concurrenten.

Wacht niet en kijk vandaag nog online naar de mogelijkheden voor je bedrijf.