Quick wins voor online ondernemers

Succesvol ondernemen online kost tijd en energie. In dit artikel delen we een aantal quick wins voor ondernemers met een online business.

Automatiseer zoveel mogelijk van je bedrijf

Met bijvoorbeeld dropshipping-tools zoals Oberlo zijn veel aspecten van je dropshipping business al geautomatiseerd, maar er is altijd ruimte om meer taken van je bord te halen. Tools zoals Kit kunnen je helpen bij het automatiseren van taken zoals adverteren, retargeting, e-mails en meer, terwijl andere tools zoals Buffer jou kunnen helpen bij het plannen van jouw social media berichten.

Andere tools zoals Zapier kunnen jou helpen jouw Shopify-winkel te verbinden met andere tools zoals Quickbooks voor boekhouding, Google-sheets voor orderback-ups en Hubspot voor klantrelatiebeheer. Bekijk de link in de onderstaande beschrijving voor meer informatie over e-commerce automatisering.

Zorg ervoor dat jouw website presentabel is

Het zou je verbazen om te zien hoeveel ondernemers hun websites lanceren met ontbrekende afbeeldingen, plaatsaanduiding tekst en geen waarneembare indeling in hun producten. Dat is heel erg zonde, want wanneer je verkeer naar een website stuurt waar niet naartoe kan worden genavigeerd, komt het onprofessioneel over en vermindert het onmiddellijk het vertrouwen en de geloofwaardigheid van jouw merk.

Kijk voordat je je winkel lanceert naar andere websites in je niche. Hoe ziet hun homepagina eruit? Wat is het format van de teksten op hun productpagina? Bevatten hun afbeeldingen logo’s ervan? Welke soorten pagina’s heeft hun website? Welke functies of apps bevat de winkel op hun website?

Nadat je notities hebt gemaakt over het uiterlijk en de lay-out van verschillende winkels in je niche, blader je door de Shopify-app store om apps te vinden die de meest voorkomende functies nabootsen die je in je onderzoek hebt gevonden. Productrecensies, beoordelingen en het vastleggen van e-mail behoren tot de meest voorkomende functies van e-commerce winkels. Je kunt ook pagina’s toevoegen voor jouw restitutiebeleid, veel gestelde vragen, verzendinformatie en meer.

Gebruik bubbeltjesplastic voor de verzending van producten

Wanneer jouw business draait om de verzending van (breekbare) producten, dan raden we je aan om gebruik te maken van kwalitatief sterk bubbeltjesplastic. Doordat het toepassen van bubbeltjesplastic bij het verpakken van producten ervoor kan zorgen dat producten niet goed meer herkenbaar worden, is het ook raadzaam om labels te gebruiken. Zo kan de eindgebruiker bij het uitpakken van dozen of verpakkingen gelijk zien wat er in zit!