Online groeien als bedrijf


Als ondernemer heb je maar duizenden plannen en ideeën om te slagen, zolang je maar tijd hebt om ze uit te voeren. Als je ineens tijd hebt, wat levert het je dan op? Uw omzet stijgt, waardoor u zich meer op uw gemak voelt en u zich meer kunt focussen op de strategie van het bedrijf. Investeren en opschalen kan een grote uitdaging zijn, maar als je dat niet doet, loop je in deze periode kansen mis. Zoek daarom de juiste persoon aan uw zijde en werk hard! Je realiseert je misschien dat het een ondernemer is, je hebt honderdduizend plannen en ideeën, maar je hebt geen tijd om ze te onderzoeken of uit te voeren. Wat als u nu tijd heeft, hoe zal uw bedrijf zich dan ontwikkelen? Wat levert het je op? In deze blog geven we een aantal handige voorbeelden die u kunnen helpen bij het realiseren van een sterke onderneming.

Investeer in online marketing

Online marketing is ontzettend belangrijk, zeker wanneer je wilt gevonden worden als bedrijf. Online marketing bestaat uit verschillende facetten. Vaak is er onderscheidt te maken tussen SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEA (zoekmachine advertenties). Daarnaast heb je nog displaycampagnes (denk hierbij aan bijvoorbeeld YouTube campagnes en andere visuele advertenties. Wanneer je je richt op zoekmachines optimalisatie zijn er een aantal zaken belangrijk om te checken. Het is belangrijk dat jouw website een goede domeinwaarde heeft. Dit kan je versterken door middel van linkbuilding. Linkbuilding uitbesteden kan je het beste doen door een SEO bureau. Linkbuilding is geen gemakkelijk taak, zeker wanneer je het wilt opschalen. Uiteindelijk wil je sterke backlinks naar je website hebben die helpen bij het ranken van je website.

Investeer in online campagnes

Online campagnes kunnen erg goed helpen bij de bekendheid van uw bedrijf. Online campagnes op bijvoorbeeld Youtube of het netwerk van google kunnen erg helpen. Je kan dit ook inzetten als remarketing middel. Met remarketing target je de doelgroep die al een keer in contact met jou is gekomen. Denk bijvoorbeeld aan iemand die jouw website bezocht heeft, vervolgens kan je diegene retargeten. Doordat deze mensen uw merk/bedrijf al kennen zullen ze sneller geneigd zijn om over te gaan tot actie.

Social media

Social media is een erg mooi platform om te gebruiken. Het is belangrijk om te weten waar uw doelgroep zit en wat voor soort content er past op het specifieke social media platform. Het is hierin belangrijk dat je kijkt naar bijvoorbeeld video’s, tekst of afbeeldingen.