Een klein cadeautje voor collega\\\\’s

in het bedrijfsleven is het niet ongebruikelijk om voor bepaalde situaties geschenken uit te delen aan alle werknemers. Dit kan voor een betere sfeer zorgen, en het kan eventueel als motivatie dienen. Dit kan voor het hele bedrijf tegelijk zijn, zoals een kerstpakket, maar kan ook op de verjaardag van werknemers gebeuren. Zelfs een cadeautje voor het leveren van een uitzonderlijke prestatie komt redelijk vaak voor. Meestal gaat het dan om een relatief klein cadeautje, zoals iets lekkers of een kleine waardebon. Als jij van plan bent om zulke geschenken uit te kiezen voor jouw werknemers of klanten, dan kan dat een lastige taak zijn. Je wilt zo eerlijk mogelijk zijn, hebt een limiet aan budget, en wilt toch dat het cadeau op waarde geschat wordt. Daarom hier een aantal tips over wat voor cadeautjes gebruikelijk zijn voor werknemers of klanten.

Cadeautjes voor iedereen

Cadeautjes die in principe voor iedereen hetzelfde zijn worden vaak op vaste momenten gegeven. Zo is het kerstpakket héél gebruikelijk in Nederland. Vaak zitten hier allerlei soorten eten en drinken in. Iets lekkers is dan ook een uitstekende keuze als het gaat om cadeautjes die voor iedereen hetzelfde moeten zijn. Wie wordt er nou niet blij van een chocoladeletter of een kerststol? Ook met andere vieringen kan je een kleinigheidje cadeau doen aan alle werknemers. Zo is er misschien een datum die significant is voor het bedrijf zelf, zoals lustrums of het einde van een seizoen, als het relevant is voor het bedrijf. Ook andere nationale feestdagen zoals Koningsdag of Pasen zijn bijvoorbeeld geschikt. Een tompouce met Koningsdag, en met Pasen kan je paasgeschenken bestellen voor de hele afdeling of het hele bedrijf. Een kleine hoeveelheid paaseitjes die op een leuke manier is aangekleed bijvoorbeeld.

Cadeautjes voor klanten

Het is voor veel bedrijven essentieel om een goede band te onderhouden met de klanten. Het behouden van klanten is dus ook veel waard voor een bedrijf, en het kan zomaar zijn dat het geven van een cadeautje hierbij kan helpen. Dit kan betekenen dat je een geschenk geeft aan alle medewerkers die met jullie zakenrelatie te maken heeft, of aan een select aantal belangrijke partners. Probeer hiervoor iets te vinden dat relevant is voor jullie samenwerking. Als je bijvoorbeeld samen in de autobranche werkt, dan is een geschenk dat met auto's te maken heeft interessant. Uiteindelijk gaat het hier ook voornamelijk om de symbolische waarde van het geschenk, dus het maakt vaak ook niet zo heel veel uit wat je precies koopt. Je kunt gewoon even browsen tussen de relatiegeschenken van Tezet, en iets leuks te vinden. Bedenk er vervolgens een leuk verhaaltje bij over waarom het cadeautje relevant is voor jullie samenwerking.