Een webshop begint vaak als een leuke hobby maar soms ook uit noodzaak. Sinds maart 2020 zijn ze werkelijk als paddenstoelen uit de grond geschoten. En dat is niet zo vreemd. Mensen willen nog steeds hun waren en producten verkopen, maar door alle maatregelen rondom corona viel dat nog niet mee. Door een webshop te openen hebben veel bedrijven de afgelopen tijd het hoofd boven water kunnen houden. Dat geldt ook zeker voor B2B webshops. De groothandel was fysiek niet altijd even toegankelijk en door een B2B webshop te openen konden ook groothandels in business blijven.

Een voorbeeld is op z’n plaats

Door de corona-crisis zijn veel mensen met een hobby begonnen. Ze hadden immers minder reistijd en waren meer thuis dan ze ooit geweest zijn. Dus veel mensen zijn begonnen met puzzelen. De kleinere webshops sprongen daar direct op in: puzzels werden te kust en te keur aangeboden. Maar op een gegeven moment raakten die voorraden op. En dat konden de B2B webshops weer goed gebruiken. Zij zorgden ervoor altijd een stabiele voorraad puzzels te hebben om te kunnen leveren aan de webshops die weer aan particulieren leveren. Maar hoe zorg je voor zo’n stabiele voorraad? Hoe spring je in op deze trends?

Propellor zorgt voor de juiste software

Propellor is voorloper op het gebied van B2B ecommerce software. Software die ervoor zorgt dat alle onderdelen van een webshop, van inkoop tot verkoop, van levering tot facturatie, van klantcontact tot prijsvoorstellen, samen komen in één handig portal. Dit portal is gemakkelijk te overzien voor een klant en zo in te richten als het de klant past. De klant wil de informatie over bestellingen, aanbiedingen, staffelprijzen en andere opties direct in één overzicht hebben. En dat kan dankzij de B2B ecommerce software van Propellor.

Koppelingen werken ook achter de schermen

Het is natuurlijk belangrijk dat jij zo secuur mogelijk kunt werken als het gaat om het verwerken van orders, facturatie en voorraadbeheer. Door de B2B webshop zo in te richten dat de klant IRL kan zien wat er op voorraad is, kun jij dat ook zien. Je weet dan wanneer er weer bijbesteld moet gaan worden. Je ziet ook welke items minder hard gaan dan je verwacht had. Hier kun je je aanbiedingen op afstemmen. Een B2B webshop is meer dan alleen verkopen. Het is ook zeker van belang dat je je zaken goed op orde hebt. Dat geldt dus ook voor de klantcontactgegevens en de afleveradressen. Door de software van Propellor te gebruiken en te koppelen met de rest van je systeem voorkom je fouten.