De voordelen van een telefoonservice


Als je een eigen bedrijf hebt ben je vaak met veel verschillende taken tegelijk bezig. De dagen bestaan vaak uit het regelen van verschillende dingen of het oplossen van problemen. Een andere hele belangrijke taak is ook: contacten onderhouden. Niet elk bedrijf heeft de mogelijkheid om een klantenservice te hebben, hierdoor kan de telefoon soms niet opgenomen worden of er wordt te laat gereageerd. Het inschakelen van een telefoonservice kan helpen!

Wat is een telefoonservice?

Als je een telefoonservice inschakelt neemt een telefoniste jouw werk over. Diegene kan de telefoon opnemen, net alsof de persoon bij jouw op kantoor werkt. De taken bestaan bijvoorbeeld uit het maken van afspraken, boodschap doorgeven of dienen als helpdesk. Op die manier wordt je telefoon op professionele wijze beantwoord en mis je geen klanten.

Hoe werkt een telefoondienst?

Een telefoonservice kun je bijvoorbeeld via Bizziphone afnemen. Bij hen zit je niet vast aan een contract maar kun je dagelijks opzeggen. Je betaalt een bedrag per gesprek waarvan de kosten vooraf inzichtelijk worden gemaakt. Je betaalt dus per gesprek een bedrag en niet voor de duur van het gesprek. Zij werken daarnaast met vaste telefonistes zodat het persoonlijk en vertrouwd is. Zo zullen je klanten een vertrouwde stem horen. Zo is het net alsof je een medewerker in huis hebt. Je krijgt natuurlijk altijd inzicht in de gesprekken die er gevoerd zijn. In het dashboard kun je een gespreksverslag terugvinden van elk gevoerd gesprek. Ze bieden daarnaast verschillende aanvullende diensten aan. Zo kun je op verzoek een klant laten terugbellen, wanneer je zelf geen tijd hebt. Ook kun je gebruik maken van een avond en weekendservice. Zo kunnen de telefoontjes ook opgenomen worden op doordeweekse avonden tot 10 uur en in het weekend van 9 tot 5. Als andere aanvullende dienst kun je ook de telefoon persoonlijker laten opnemen. De telefonistes kunnen een persoonlijke service aanbieden door de klanten te begroeten met voor-of achternaam.

Wat zijn de voordelen?

Er zijn verschillende voordelen van het inschakelen van een telefoonservice. De belangrijkste is natuurlijk dat een telefoonservice taken uit handen neemt, waar je als onderneming zelf niet aan toe komt. Je hoeft ook geen nieuw personeel aan te nemen. Door de klantenservice toe te vertrouwen aan de telefoonservice, weet je zeker dat je telefoontjes worden opgenomen door professionals. Zij houden zich dagelijks bezig met telefoneren en klanten te woord staan. Daarnaast zal er altijd iemand klanten te woord staan en voorkom je gemiste telefoontjes.