De uitstraling van je onderneming

Als ondernemer heb je het waarschijnlijk heel erg druk met het binnenhalen van klanten en het runnen van je onderneming. Wat veel ondernemers dan ook vergeten is dat hoe de werkplek en onderneming er uit ziet ook van belang is voor de onderneming. Als bedrijf heb je namelijk een bepaalde uitstraling en die is heel erg belangrijk naar klanten en werknemers toe. Net zoals het belangrijk is om kleding te dragen met de juiste uitstraling moet je gebouw ook het juiste beeld geven van je onderneming. Investeer dan ook eens wat tijd en een klein beetje geld om je onderneming de juiste uitstraling te geven.

Led spots onder je logo

Een leuk idee voor elke onderneming is om een led spot te plaatsen onder of boven het logo op de buitengevel. Dit zorgt er niet alleen voor dat je bedrijfspand een chiquere uitstraling krijgt, maar het zorgt er ook voor dat je bedrijf meer naamsbekendheid krijgt. Dit komt omdat iedereen die langs je kantoor rijdt nu ´s avonds je bedrijfsnaam kan zien, omdat deze wordt verlicht door de led spot. Als je vaak onbewust een naam ziet, zul je de naam wellicht herkennen als je iets nodig hebt van dat bedrijf. Dit lijkt niet zo belangrijk, maar klanten zijn eerder geneigd iets te kopen bij een bedrijf waar ze de naam van kennen.

Voordeel van een led spot

Het grote voordeel van een led spot dat deze heel weinig energie gebruikt. Een led lamp gebruikt namelijk 80% minder energie dan een gloeilamp en is ongeveer drie keer zo zuinig als een halogeen lamp. Daarnaast hebben led lampen een langere levensduur dan halogeenlampen. Als je dus beslist om iets te gaan verlichten in of rond je kantoor moet je zeker voor een led spot kiezen!

Je uitstraling op sociale media

De uitstraling van je onderneming op sociale media kan heel belangrijk zijn voor je bedrijf. Zeker wanneer je het grootste gedeelte van je klanten krijgt door middel van adverteren op het internet. Potentiële klanten zullen bijvoorbeeld even googelen wat voor soort bedrijf het is. Als je als bedrijf bijvoorbeeld bekend wilt staan om duurzame producten is het wel zo handig om je ook als duurzaam bedrijf te profileren op de verschillende sociale media kanalen. Een veelgemaakte fout met betrekking tot sociale media is een langdurige periode van inactiviteit. Als klanten bijvoorbeeld zien dat je als bedrijf al een jaar niks meer hebt gepost zullen ze zich wellicht afvragen of je nog wel bestaat.